Rehberlik Servisi Hakkında

10.09.2020 263

AMACIMIZ

 

     Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkan Rehberlik Servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.

 

Okulumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleriyle;

 

  1. Öğrencinin problem çözme, karar verme ve uyum sağlaması için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmasını,
  2. Öğrencinin özelliklerini (ilgi, yetenek, istek, kişisel özellikleri gibi) ve gizil güçlerini tanıması, farkında olması ve en üst düzeyde geliştirmesini,
  3. Öğrencinin bireysel özellik ve gizil güçlerini toplumsal platformda değerlendirebilmesini, yaşamını, geleceğini planlamasını, kararlarının sorumluluğunu alabilmesini, sağlamaya yönelik uygulamalar  yapılmaktadır.


İLKELERİMİZ

 

◦   Gizlilik 

◦   Gönüllülük

◦   Süreklilik

◦   Kişi haklarına saygı

◦   Güven

◦   Bireyin değerliliği

◦   Bireyin Özerkliği

◦   İşbirliği

 

     

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ NE DEĞİLDİR?

 

◦     Bireyin yapamadıklarının onun adına yapmak değildir.

◦     Disiplin, yargılama, ceza verme merkezi değildir.

◦     Rehberlik servisi hastane, psikolojik danışman ise doktor değildir.

◦    Problemi ortadan kaldırmaz problemin çözülmesine yardımcı olur.

 

 

   ÇALIŞMA ALANLARIMIZ

 

EĞİTSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

 

Okul fiziki ortamının, rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencilere tanıtılması. 

 

Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları, öğrenme güçlükleri ve nedenleri konularında bilgilendirmek. Çocuğun okul başarısının öğrencilerin sınıf içindeki tutum ve davranışları ile gözlemlenerek tanınması, ergenlik vb. konularda aydınlatan çalışmalar yapılması.

 

Her sınıf düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması. 

 

Öğrencilerin hastalıklardan korunma, dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme, spor yapmayı alışkanlık edinme, zararlı alışkanlıklardan uzak durma vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliği yapmak.

 

Öğrencinin ilgi, yetenek ve özelliklerini tanımak, eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortam yaratmak



BİREYSEL REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

 

Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek.

 

Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kuralları anlamak.

 

Gerçekçi karar vermek, plan yapmak ve gerçekleştirmek, sonuçlarını değerlendirmek.

 

İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlık yapılması.

 

İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlık yapılması.

 

Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan "önleyici" tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programları yürütmek.

     

 

MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

 

Öğrencimizin kendini tanıması, yetenekleri, ilgileri, tutum, değer ve beklentileri gibi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak.

 

Çevresindeki eğitim ve meslek olanakları hakkında bilgilere sahip olmak.

 

Meslekleri tanıtıp her mesleğin gerektirdiği yetenekler, geleceği, çalışma koşulları, gelir durumu, iş bulma imkanları gibi konularda öğrencileri bilgilendirerek çeşitli meslek sahiplerini okula davet ederek, son sınıflarımızda uygulanan mesleki gölge programıyla kendisine uygun mesleği seçmesinde yardımcı olmak.

 

Üst öğretim kurumları hakkında öğrencilere bilgi vermek.

 

 

REHBERLİK HİZMETLERİNDEN TAM YARARLANAN BİR ÖĞRENCİDE (İDEAL, ÇAĞDAŞ İNSAN) BEKLENEN DEĞİŞİMLER

 

Gelişen ve değişen dünyada ;

1. Kendini ve içinde bulunduğu durumu doğru algılayan,

2. Kendisi ve çevresiyle barışık,

3. Kişisel değerleri ile toplumsal beklentiler arasında bir denge kurabilen,

4. Yaşadığı toplumun sorumlu bir üyesi olan,

5. Karar verme, sorun çözme, kişiler arası ilişki ve iletişim becerilerine sahip,

6. Kapasite ve yeteneklerini en uygun biçimde geliştiren,

7. Potansiyelini tam olarak kullanan,

8. Başarıyı ve hayat boyu öğrenmeyi amaç edinmiş,

9. Araştıran, sorgulayan, üretken ve mutlu,

10.Kendini gerçekleştiren bireyler yetiştirilmesine katkı sağlamaktır.

 


REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURU


           Rehberlik Servisi, eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin serbestçe başvurabileceği bir birimdir. Servisten yararlanmanın herhangi bir prosedürü yoktur. Servisten randevu almak hizmetin daha etkin ve planlı yapılmasını sağlamak içindir.